Menü Bezárás

Új ügy indítása

E-ÜGYINTÉZÉS TÁJÉKOZTATÓ

Milyen elektronikus szolgáltatásokat vehetek igénybe, milyen ügyeket intézhetek elektronikus úton?
Elektronikus ügyintézés, elektronikus űrlapok beküldése az E-Önkormányzat Portálon keresztül lehetséges. Az E-Önkormányzat Portál (továbbiakban: Portál) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára egyaránt lehetőséget biztosít a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vételére.

Igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások:

  • Adóegyenleg lekérdezés
    Az ügyfél lekérheti adott településhez tartozó helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak a KAÜ-s azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az adott adott önkormányzati adóhatóságnál fennálló személyes adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az önkormányzatnál jogosult eljárni.
  • Ügyindítás
    Az ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi a települési önkormányzat hivatali tárhelyére. A címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. Jelenleg az önkormányzat adó, ipar-, és kereskedelmi, hagyatéki leltár, birtokvédelmi, anyakönyvi és szociális ügyei támogatottak szakrendszeri fejlesztésekkel az önkormányzati ASP rendszeren keresztül. Az ügyfelek számára nyújtott ügyintézési szolgáltatások köre településenként eltérhet!A Nagyharsányi Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó települések benyújtható űrlapjait a Portálra bejelentkezve keresheti meg. 
  • Ügykövetés
    A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az általuk az ASP E-Önkormányzat Portál felületén elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére.

Hogyan tudok belépni a Portálra? Hogyan kell használni a felületet?
A Portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban regisztrációhoz kötöttek. Az azonosítás a KAÜ igénybevételével történik. Az első belépéskor létrejön az ASP elektronikus ügyfél személyes fiókja, amelyben személyre szabott beállítások és adatok adhatók meg. Ezek később módosíthatóak.

BELÉPÉS AZ E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁLRA, ÚJ ÜGY INDÍTÁSA:


Ha nem találok az ügyemnek megfelelő űrlapot az E-Önkormányzat Portálon, milyen módon nyújthatom be kérelmemet?
Amennyiben az Ön által indítani kívánt ügy nem szerepel a Portálon – tehát nincs az ügyéhez megfelelő űrlap – ez esetben az úgynevezett  e-Papír szolgáltatás igénybevételével bármilyen ügy elektronikusan indítható.  Az ügyindítás bejelentkezéshez és regisztrációhoz kötött szolgáltatás, ennek hiányában az űrlap legfeljebb csak nyomtatható és papír alapon nyújtható be.
Kérjük, mielőtt igénybe veszi az e-Papír szolgáltatást, bizonyosodjon meg arról, hogy az E-Önkormányzat Portálon valóban nem áll rendelkezésre a benyújtani kívánt űrlap! 

BELÉPÉS AZ E-PAPÍR SZOLGÁLTATÁSBA:


TOVÁBBI ELEKTRONIKUS SZOLGÁLTATÁSOK
FÖLDHIVATALI PORTÁL – TAKARNET24

A projekt a földhivatali adatok szélesebb körû, elektronikus elérhetõségének biztosítását tűzte ki célul, hogy az adatokat az állampolgárok az interneten keresztül 0-24 órában közvetlenül is elérhessék.

Az ügyfélkapun keresztül elérhetõ földhivatali rendszer, az ún. Földhivatal Online szolgáltatásai:

  • nem hiteles tulajdoni lap másolat lekérdezése (szemle, teljes),
  • e-hiteles tulajdoni lap másolat lekérdezése (szemle, teljes),
  • térképmásolat lekérdezése

díjfizetés ellenében (interneten keresztül bankkártyás elektronikus fizetés) vehetők igénybe. A díjak a vonatkozó jogszabályokban, rendeletben rögzített, jelenleg is alkalmazott igazgatási szolgáltatási díjak. Az ügyfél korábbi lekérdezéseinek megtekintése és újbóli letöltése bizonyos idõkorláton belül ingyenes. Ezen kívül havonta 20 db ingatlan tulajdoni lapjának elsõ oldala ingyenesen tekinthetõ meg.

Bővebb információért és a szolgáltatás igénybevételéhez kattintson az alábbi kére:


LAKOSSÁGI E-KÖZMŰ TÉRKÉP

Tájékoztató jelleggel megtekinthetők a közművezeték-üzemeltetők elérhetőségei és hálózatainak térképi adatai (földrészletek, helyrajzi számok, épületek stb.). A bejelentkezés ügyfélkapuhoz kötött.

Bővebb információért és a szolgáltatás igénybevételéhez kattintson az alábbi kére: